2021 YKS Ek Yerleştirme Kapsamında Üniversitemize Yerleşen Adayların Dikkatine

01 Ekim 2021 Cuma

Sevgili Öğrenciler, Üniversitemizi tercih ettiğiniz için sizleri tebrik eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Kayıt işleminizin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için aşağıdaki açıklamalarımızı lütfen dikkatlice okuyunuz.

E-Devlet Üzerinden Kayıt İşlemleri için, PTT şubelerinden edinebileceğiniz e-devlet şifresi ile 4-5 Ekim 2021 tarihleri arasında www.turkiye.gov.tr adresindeki hizmetler bölümü altında yer alan 'Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altında açılacak olan 'Üniversite E-Kayıt seçeneğini tıklayarak online olarak gerçekleştirebilirsiniz.
E-Devlet sistemi üzerinden online kayıt yaptıran öğrencilerimizin ayrıca kayıt tarihlerinde üniversitemize gelmeleri gerekmemektedir. Kayıt sürecini E-Devlet sistemi üzerinden tamamlayan öğrencilerimizden lise diploması da dahil olmak üzere hiçbir belge talep edilmeyecektir.

Yüz yüze Kayıt İşlemleri için, E- kayıt yaptır(a)mayan öğrencilerimizin 4-7 Ekim 2021 tarihleri arasında mesai saati bitimine kadar lise diploması veya geçici mezuniyet belgelerinin aslı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na şahsen veya noterden vekâlet verdikleri kişiler aracılığıyla başvurmaları halinde kayıt işlemlerini yapabilirler. Posta yolu ile kayıt işlemi yapılamaz.
ÖSYS Kılavuzlarında yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamaz. Bu adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar. Ancak; Üniversitemize kayıt hakkı kazandığı halde, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylarda 4-7 Ekim 2021 tarihleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na şahsen veya noterden vekâlet verdikleri kişiler aracılığıyla başvurmaları halinde geçici kayıtları yapılacaktır. 31 Aralık 2021 tarihine kadar mezun olduklarına dair resmi yazı veya lise diplomalarını ibraz etmeyen öğrencilerin geçici kayıtları silinerek asıl kayıt hakları iptal edilecektir.

Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemler yapılarak kayıtları iptal edilecektir.
 
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi        Havacılık ve Uzay Mühendisliği (%30 İngilizce)
 
 
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği  (%30 İngilizce)
Bilgisayar Mühendisliği (%30 İngilizce)
Elektrik-Elektronik Mühendisliği  (%30 İngilizce)
Endüstri Mühendisliği  (%30 İngilizce)
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi             Yönetim Bilişim Sistemleri (%30 İngilizce)
 
 Yukarıda belirtilen programlarda zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı bulunmaktadır. Bu programlara yerleşen öğrencilerimizden, Üniversitemizce kabul edilen ulusal ve/veya uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden başarılı olduğunu belgeleyen veya Üniversitemizce 15 Ekim 2021 tarihlerinde yapılacak olan Hazırlık Sınıfı Yabancı Dil Yeterlilik Sınavında başarılı olan öğrenciler doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Hazırlık Sınıfı Yabancı Dil Yeterlilik Sınavına ilişkin detaylı bilgiler web sayfamızda ilan edilecek olup, lütfen takip ediniz.

Not: Türkçe eğitim verilen tüm programlarda okutulacak Ortak Zorunlu Yabancı Dil I ve II (İngilizce) dersleri için yapılacak Muafiyet Sınavı 15 Ekim 2021 tarihinde yapılacaktır. Detaylı bilgiler web sayfamızda ilan edilecek olup, lütfen takip ediniz.

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ (OBS)
Öğrenci Bilgi Sistemi; Öğrenciye ait kişisel ve akademik bilgilerin yer aldığı sistemdir. Üniversitemizle ilgili bilgilendirmeler ve duyurular Üniversitemiz web adresinin yanında bu sistem üzerinden de yapılacaktır.
Öğrenci Bilgi Sistemine http://ekampus.tarsus.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz. Sisteme giriş yaptıktan sonra Öğrenci Bilgi Sistemi Tanıtım Videosuna ulaşabilirsiniz.
Öğrenci Bilgi Sistemine kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılacak olup ilk giriş sırasında standart olarak;

Kullanıcı Adı: ögrencinumarası@tarsus.edu.tr (Kayıt sonrası otomatik verilecektir)
Şifre: T.C. Kimlik Numaranız (Geçici şifre )

Öğrenci Numarası Sorgulamak İçin tıklayınız.
 
DERS KAYIT İŞLEMLERİ
2021-2022 eğitim-öğretim yılında Üniversitemizi kazanarak kayıt yapan tüm 1. sınıf öğrencilerinin güz yarıyılı ders kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır. Diğer yarıyıllarda ders kaydı, öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrenci tarafından yapılacaktır.

DERS MUAFİYET BAŞVURULARI
Üniversitemiz programlarına kayıt yaptıran öğrenci, daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan almış ve başarmış olduğu derslerden muaf olmak için talepte bulunabilir. Öğrenciler ders muafiyet başvurularını 11-15 Ekim 2021 tarihleri arasında Fakülte /  Meslek Yüksekokullarına not belgesi (transkript) ve ders içerikleri ile birlikte yapmak zorundadırlar. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular dikkate alınmayacaktır.

KAYIT DONDURMA
Kayıt, devam, uygulama ve sınav koşullarından herhangi birini mazereti nedeniyle yerine getiremeyecek öğrencinin hakları, kayıt dondurma ile ilgili başvuruda bulunması ve bu başvurunun ilgili yönetim kurulunca değerlendirilip onaylanmasından sonra saklı tutulur. Kayıt dondurma bir yarıyıldan az dört yarıyıldan/iki yıldan çok olamaz. Sağlık nedeniyle yapılacak kayıt dondurma işlemleri bu sürelerin dışındadır.
Öğrenci, kayıt dondurduğu yarıyılda öğrenimine devam edemez ve sınavlara giremez. Ağır hastalık, kaza, doğal afetler gibi belgelendirilebilen olağanüstü durumlar dışında öğrenime ara verme izni başvurusu yapacak öğrencilerin 11-15 Ekim 2021 tarihleri arasında Fakülte / Meslek Yüksekokullarına başvurmaları gerekmektedir.

KAYITLA İLGİLİ ÖNEMLİ BAĞLANTILAR

E-Kayıt Kılavuzu İçin Tıklayınız.
E-Kayıt İçin Tıklayınız.
Öğrenci No Sorgulamak İçin Tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemine Girmek İçin Tıklayınız.
2021-2022 Akademik Takvim İçin Tıklayınız.

İLETİŞİM ADRESLERİMİZ
Adres: Tarsus Üniversitesi Rektörlüğü Takbaş Mahallesi Kartaltepe Sokak 33400 Tarsus/MERSİN
Telefon: 0 (324) 600 00 33
Dahililer: 88017, 88031, 88032, 88036
E-Posta: oidb@tarsus.edu.tr 

Not: Kayıt esnasında sorun yaşamanız halinde oidb@tarsus.edu.tr adresine elektronik posta gönderiniz. Sorununuz ile ilgili durum incelenip size bilgi verilecektir.
Kredi ve Yurtlar ile ilgili her türlü bilgiye https://kygm.gsb.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.