2024 DGS Kapsamında Üniversitemize Yerleşen Adayların Dikkatine

30 Eylül 2024 Pazartesi

Sevgili Öğrenciler, Üniversitemizi tercih ettiğiniz için sizleri tebrik eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Kayıt işleminizin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için aşağıdaki açıklamalarımızı lütfen dikkatlice okuyunuz.
 
E-Devlet Üzerinden  Kayıt İşlemleri için;
PTT şubelerinden edinebileceğiniz e-devlet şifresi ile 02-07 Ekim 2024 tarihleri arasında www.turkiye.gov.tr adresindeki hizmetler bölümü altında yer alan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı başlığı altında açılacak olan Üniversite E-Kayıt seçeneğini tıklayarak online olarak gerçekleştirebilirsiniz.
 
E-Devlet sistemi üzerinden online kayıt yaptıran öğrencilerimizden kayıt için  diploma da dahil olmak üzere hiçbir belge talep edilmeyecektir.
 
Yüz Yüze Kayıt İşlemleri için;
E-kayıt yaptır(a)mayan öğrencilerimizin 
 02-09 Ekim 2024  tarihleri arasında mesai saati bitimine kadar ön lisans diploması veya geçici mezuniyet belgelerinin aslı ile Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na şahsen veya noterden vekâlet verdikleri kişiler aracılığıyla başvurmaları halinde kayıt işlemlerini yaptırabilirler. Posta yolu ile kayıt işlemi yapılamaz.
  
Not: Üniversitemize kayıt hakkı kazandığı halde, mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2024-2025 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcına kadar kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına geçici kayıt yaptırabilirler. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtlarının silinmesine Yükseköğretim Genel Kurulunun 22 Ağustos 2024 tarihli toplantısında karar verilmiştir.

Uyarı! Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemler yapılarak kayıtları iptal edilecektir.

 
 Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri (%30 İngilizce)
Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği (%30 İngilizce)
Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği (%30 İngilizce)
Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği (%30 İngilizce)
 
Yukarıda belirtilen programda zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı eğitimi bulunmaktadır. Bu programa yerleşen öğrencilerimizden, Üniversitemiz Yabancı Dil Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinde yer alan muafiyet şartlarını sağlayan veya Üniversitemizce yapılacak olan Hazırlık Sınıfı Yabancı Dil Yeterlilik Sınavında başarılı olan öğrenciler doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Hazırlık Sınıfı Yabancı Dil Yeterlilik Sınavına ilişkin detaylı bilgiler Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğünün web sayfasında ilan edilecek olup lütfen takip ediniz. Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü web sitesi için tıklayınız.

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ (OBS)
Öğrenci Bilgi Sistemi; Öğrenciye ait kişisel ve akademik bilgilerin yer aldığı sistemdir. Üniversitemizle ilgili bilgilendirmeler ve duyurular Üniversitemiz web adresinin yanında bu sistem üzerinden de yapılacaktır.
Öğrenci Bilgi Sistemine kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılacak olup ilk giriş sırasında şifremi unuttum butonu ile yeni şifre oluşturmanız gerekmektedir.

Kurumsal E-posta Adresi; Üniversitemize yeni kayıt yaptıran tüm öğrencilerimize standart olarak öğrencinumarası@tarsus.edu.tr olacak şekilde kurumsal elektronik e-posta adresi tanımlanmaktadır. (Örnek: 123456789@tarsus.edu.tr)
 
Kullanıcı Adı: Öğrenci Numarası (Öğrenci No Sorgulamak İçin tıklayınız.)

DERS KAYIT İŞLEMLERİ
2024-2025 eğitim-öğretim yılında Üniversitemizi kazanarak kayıt yapan öğrencilerimizin güz yarıyılı ders kayıtları kayıt tarihlerinin bitiminden itibaren muafiyet ve intibak işlemlerinin bitimini takiben öğrenci bilgi sistemi üzerinden danışman tarafından yapılacaktır. Dersler öğrenci kaydını yaptırdığı tarihten itibaren başlayacaktır. (2024-2025 Akademik Takvim İçin tıklayınız.)

DERS MUAFİYET İŞLEMLERİ
Üniversitemiz programlarına DGS kapsamında kayıt yaptıran öğrenciler, ders muafiyet başvurularını  not belgesi (transkript) ve ders içerikleri ile birlikte kesin kayıt esnasında kayıtlı oldukları akademik birime yapmak zorundalardır.
 
KAYIT DONDURMA İŞLEMLERİ
Kayıt, devam, uygulama ve sınav koşullarından herhangi birini mazereti nedeniyle yerine getiremeyecek öğrencinin hakları, kayıt dondurma ile ilgili başvuruda bulunması ve bu başvurunun ilgili yönetim kurulunca değerlendirilip onaylanmasından sonra saklı tutulur. Kayıt dondurma bir yarıyıldan az dört yarıyıldan/iki yıldan çok olamaz. Sağlık nedeniyle yapılacak kayıt dondurma işlemleri bu sürelerin dışındadır.
Öğrenci, kayıt dondurduğu yarıyılda öğrenimine devam edemez ve sınavlara giremez. Olağanüstü durumlar dışında öğrenime ara verme başvurusu yapacak öğrencilerin kayıt yaptırdığı
 tarihte Fakülte / Meslek Yüksekokullarına başvurmaları gerekmektedir.
 
KAYITLA İLGİLİ ÖNEMLİ BAĞLANTILAR

E-Kayıt Kılavuzu İçin tıklayınız.
E-Kayıt İçin tıklayınız.
Öğrenci No Sorgulamak İçin tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemine Girmek İçin tıklayınız.
2024-2025 Akademik Takvim İçin tıklayınız.
Kredi ve Yurtlar ile ilgili her türlü bilgiye https://kygm.gsb.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.
Türkiye Diyanet Vakfı Mersin Tarsus Yükseköğrenim Kız Öğrenci Yurdu hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Yerleştiğiniz Fakülte ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıda yer alan adreslerden ulaşabilirsiniz.
İLETİŞİM ADRESİMİZ
Adres: Tarsus Üniversitesi Rektörlüğü Takbaş Mahallesi Kartaltepe Sokak 33400 Tarsus/MERSİN
Telefon No: 0 (324) 600 00 33
Dahili Numaralar: 1252, 1253, 1254, 1256, 1257,1258
E-Posta: oidb@tarsus.edu.tr