Sevgili Öğrenciler, Üniversitemizi tercih ettiğiniz için sizleri tebrik eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Kayıt işleminizin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için aşağıdaki açıklamalarımızı lütfen dikkatlice okuyunuz.
E-Devlet Üzerinden Kayıt İşlemleri için , PTT şubelerinden edinebileceğiniz e-devlet şifresi ile 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında www.turkiye.gov.tr adresindeki hizmetler bölümü altında yer alan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı başlığı altında açılacak olan Üniversite E-Kayıt seçeneğini tıklayarak online olarak gerçekleştirebilirsiniz.
E-Devlet sistemi üzerinden online kayıt yaptıran öğrencilerimizin ayrıca kayıt tarihlerinde Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Kayıt sürecini E-Devlet sistemi üzerinden tamamlayan öğrencilerimizden lise diploması da dahil olmak üzere hiçbir belge talep edilmeyecektir.
Not: Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yapılamayacağından bu durumdakilerin, elektronik kayıt ekranında kaydının yapılabilmesi için kaydına engel olan daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan ilişik kesmeleri gerekecektir.
Yüz Yüze Kayıt İşlemleri için , e-kayıt yaptır(a)mayan öğrencilerimizin 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında mesai saati bitimine kadar lise diploması veya geçici mezuniyet belgelerinin aslı ile Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na şahsen veya noterden vekâlet verdikleri kişiler aracılığıyla başvurmaları halinde kayıt işlemlerini yaptırabilirler. Posta yolu ile kayıt işlemi yapılamaz.
Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
Uyarı! Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemler yapılarak kayıtları iptal edilecektir.
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Programı (%30 İngilizce) |
Mühendislik Fakültesi |
Makine Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)
Bilgisayar Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)
Endüstri Mühendisliği Programı (%30 İngilizce) |
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Yönetim Bilişim Sistemleri Programı (%30 İngilizce) |
Yukarıda belirtilen programlarda zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı eğitimi bulunmaktadır. Bu programlara yerleşen öğrencilerimizden, Üniversitemiz Yabancı Dil Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinde yer alan muafiyet şartlarını sağlayan veya Üniversitemizce 16-17 Eylül 2024 tarihlerinde yapılacak olan Hazırlık Sınıfı Yabancı Dil Yeterlilik Sınavında başarılı olan öğrenciler doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Hazırlık Sınıfı Yabancı Dil Yeterlilik Sınavına ilişkin detaylı bilgiler web sayfamızda ilan edilecek olup lütfen takip ediniz.
ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ (OBS)
Öğrenci Bilgi Sistemi; Öğrenciye ait kişisel ve akademik bilgilerin yer aldığı sistemdir. Üniversitemizle ilgili bilgilendirmeler ve duyurular Üniversitemiz web adresinin yanında bu sistem üzerinden de yapılacaktır.
Öğrenci Bilgi Sistemine kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılacak olup ilk giriş sırasında şifremi unuttum butonu ile yeni şifre oluşturmanız gerekmektedir. Öğrenci Bilgi Sistemine e-Devlet üzerinden de giriş yapılabilmektedir.
Kurumsal E-posta Adresi; Üniversitemize yeni kayıt yaptıran tüm öğrencilerimize standart olarak öğrencinumarası@tarsus.edu.tr olacak şekilde kurumsal elektronik e-posta adresi tanımlanmaktadır. (Örnek: 123456789@tarsus.edu.tr)
Kullanıcı Adı: Öğrenci Numarası (Öğrenci No Sorgulamak İçin tıklayınız.)
DERS KAYIT İŞLEMLERİ
2024-2025 eğitim-öğretim yılında Üniversitemizi kazanarak kayıt yapan tüm 1. sınıf öğrencilerinin güz yarıyılı ders kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır. Diğer yarıyıllarda ders kaydı, öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrenci tarafından yapılacaktır. Dersler 16 Eylül 2024 tarihinde başlayacaktır. (2024-2025 Akademik Takvim İçin tıklayınız.)
DERS MUAFİYET İŞLEMLERİ
Üniversitemiz programlarına kayıt yaptıran öğrenciler, daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan almış ve başarmış olduğu derslerden muaf olmak için talepte bulunabilir. Öğrenciler ders muafiyet başvurularını 16-20 Eylül 2024 tarihleri arasında Fakülte / Meslek Yüksekokullarına not belgesi (transkript) ve ders içerikleri ile birlikte yapmak zorundadırlar.
KAYIT DONDURMA İŞLEMLERİ
Kayıt, devam, uygulama ve sınav koşullarından herhangi birini mazereti nedeniyle yerine getiremeyecek öğrencinin hakları, kayıt dondurma ile ilgili başvuruda bulunması ve bu başvurunun ilgili yönetim kurulunca değerlendirilip onaylanmasından sonra saklı tutulur. Kayıt dondurma bir yarıyıldan az dört yarıyıldan/iki yıldan çok olamaz. Sağlık nedeniyle yapılacak kayıt dondurma işlemleri bu sürelerin dışındadır.
Öğrenci, kayıt dondurduğu yarıyılda öğrenimine devam edemez ve sınavlara giremez. Olağanüstü durumlar dışında öğrenime ara verme başvurusu yapacak öğrencilerin 16-20 Eylül 2024 tarihleri arasında Fakülte / Meslek Yüksekokullarına başvurmaları gerekmektedir.
KAYITLA İLGİLİ ÖNEMLİ BAĞLANTILAR
E-Kayıt Kılavuzu İçin tıklayınız.
E-Kayıt İçin tıklayınız.
Öğrenci No Sorgulamak İçin tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemine Girmek İçin tıklayınız.
2024-2025 Akademik Takvim İçin tıklayınız.
Kredi ve Yurtlar ile ilgili her türlü bilgiye https://kygm.gsb.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.
Türkiye Diyanet Vakfı Mersin Tarsus Yükseköğrenim Kız Öğrenci Yurdu hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.
Yerleştiğiniz Fakülte/Meslek Yüksekokulu ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıda yer alan adreslerden ulaşabilirsiniz.
İLETİŞİM ADRESİMİZ
Adres: Tarsus Üniversitesi Rektörlüğü Takbaş Mahallesi Kartaltepe Sokak 33400 Tarsus/MERSİN
Telefon No: 0 (324) 600 00 33
Dahili Numaralar: 1252, 1253, 1254, 1256, 1257,1258
E-Posta: oidb@tarsus.edu.tr